JV-focus.reismee.nl

aankomst en eerste ervaring...

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit Feketic. We zijn na een lange lange reis (+/- 24 uur) met wat files dan eindelijk aangekomen in ons gastenverblijf. Helaas was er 1 paspoort niet geldig, waardoor er drie mensen niet over de grens mochten en daarom 2 nachten in Boedapest moeten overnachten. Dit was natuurlijk een enorme teleurstelling, maar we hopen dat ze morgen weer hier bij ons mogen komen. Bij ons gastenverblijf aangekomen werden we opgewacht door vriendelijke Servische vrouwen die heerlijke spaghetti hadden klaargemaakt. Erg welkom na zo’n lange reis!!

Op zondag hebben we heerlijk bij mogen komen. Lekker even kunnen bijslapen en spelletjes gedaan. We hebben genoten van het lekkere eten en de vriendelijke mensen. En vandaag hebben we dominee Laszlo ontmoet. Samen met hem zijn we naar een kerkdienst geweest. Dit was een bijzondere ervaring. Het was een kleine gemeente ( +/- 15 mensen boven de 50 jaar) die hun dienst hielden in een woonkamer. We hebben een aantal liederen gezongen voor hen, dat ze heel erg fijn vonden. Ze vonden het bijzonder om zoveel jonge christenen te ontmoeten. Ook voor ons was het heel mooi om mee te maken.

Met deze enorme hittes (+/- 38 graden) hebben we de dag afgesloten met een heerlijk watergevecht.

Morgen hopen we echt aan het werk te gaan. Een groep gaat mee met Andras, een zendeling die werkt onder de roma’s. En de andere helft van de groep gaat mee met dominee Laszlo, om een van de kerken waar hij voorgaat op te knappen.

Groeten vanuit Feketic,

(ps; we hebben een hele slechte internetverbinding dus vandaar dat dit verhaal ook pas een paar dagen later geplaatst is)