JV-focus.reismee.nl

Werk is voltooid!

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we aan het einde van onze werkweek gekomen, dat betekent dat we een prachtige kerk kunnen achterlaten en dat het kinderwerk is afgesloten met een spetterend zeskampje. Afgelopen vrijdag is er 's ochtends een groepje samen met dominee Laslow naar wat verstandelijk gehandicapten geweest. Hier hebben we wat spelletjes met hen gedaan en wat liedjes gezongen. Het was een mooie en leerzame ochtend. De rest van de groep is 's ochtends meteen in de kerk aan de slag gegaan met de laatste werkzaamheden. We hebben keihard gewerkt om alles in goede staat te brengen aangezien alles onder het stof en verf zat. Het resultaat: witte muren en pilaren, schone banken, geschrobte vloeren, ontstofte preekstoel en ook het doopvont kan weer gebruikt worden. Rond 4 uur waren we klaar, en hebben we dit alles afgerond met het Wilhelmus (onder begeleiding van WIllem op het traporgel) met de hand op het hart. Zondag zal hier, na een lange periode, eindelijk weer een dienst gehouden worden. Bij deze dienst zullen wij uiteraard aanwezig zijn, en zullen we ook een steentje bijdragen.

Het kinderwerk hebben we donderdag afgesloten met een geweldig zeskamp, dit vonden de kinderen ontzettend leuk, vooral het uiteindelijke waterfestijn was een groot succes. De kinderen vroegen allemaal of de kinderclub nog langer wilden houden. We zijn nog aan het overdenken welke jv-focus leden we hier willen achterlaten om dit werk voort te zetten...

Vrijdag hebben we 's avonds een gezellige BBQ gehouden met dominee Laslow en zijn gezin. Ook de verjaardag van Sara vd Bogert werd uiteraard groots gevierd met een echte Servische taart.

Vandaag hebben we, na het vele werk van afgelopen week, lekker ontspannen. We zijn naar een fort gereden, hebben gezwommen in de Donau, en gegeten in een gezellig stadje.

Morgen is dan onze laatste dag, we zullen een dienst hebben in de door ons opgeknapte kerk. Na middernacht hopen we te vertrekken richting het o zo mooie Hél. We proberen tijdens deze rit nog wat stelletjes te koppelen en hopen dan in de loop van de avond aan te komen.

We zien terug op een week vol nieuwe ervaringen, hard werken, gezelligheid en versterking van de onderlinge band.

Remember: what happens in Serbia, stays in Serbia.

Szia!

Jv-focus