JV-focus.reismee.nl

Bijna op reis...

Hallo beste familie, vrienden en gemeenteleden,

Eindelijk is het dan zover!! Op 17 juli om 22.00 hopen wij jeugdvereniging Focus uit Hedel, bij gezondheid te vertrekken naar Servië. We hebben er superveel zin in!

Waar gaan we precies naar toe en wat gaan we doen;

In het dorpje Feketic woont dominee Laszlo Harangozo. Hij is predikant in een prachtige, oude kerk in Vrbas. Alleen, aan deze kerk is al tientallen jaren niets gedaan. Daarom is hij ook jaren niet meer gebruikt. Vorig jaar hebben de banken al een opknapbeurt gekregen, maar er is nog veel meer om op te knappen. We hopen hem hierbij te helpen deze werkvakantie. Ook komen er elke zomer kinderen uit zijn gemeente naar Feketic toe voor een vakantie Bijbel week, waar we een steentje aan bij willen dragen.

In Feketic is ook een dagopvang voor gehandicapten, Izida. Net als zigeuners worden de gehandicapten in Servië als minderwaardig gezien. Het is daarom extra bijzonder dat er een dagopvang voor hen is. Hier worden ze warm opgevangen en de begeleiders doen de hele dag door activiteiten met hen. In Izida is er genoeg te klussen, en activiteiten te doen met de gehandicapten.

We hopen ook een aantal dagen met een zendeling Andras mee te gaan naar de zigeuners. Om hen te ontmoeten en activiteiten te doen met de kinderen.

We hebben er superveel zin in!!

De afgelopen weken hebben we diverse sponsoracties gevoerd om geld op te halen voor ons project in Feketic;

• In de maand december hebben we een appelbollenactie gedaan,
  • De ontbijtservice in Februari,
  • De koren in Hedel hebben de collecte van een concert bestemd voor het project,
  • Autowas service
  • Collecte tijdens de kerkdienst voor het project,
  • we hebben 1 avond meegewerkt in de kassen van de familie Mans ( het geld dat we hiervoor hebben opgehaald is om de kosten van de reis te verminderen)

Hiermee hebben we het prachtige bedrag van 4500,- euro opgehaald. Super bedankt iedereen voor dit geweldige mooie bedrag!!

• we betalen hiermee de onkosten van de materialen die we nodig hebben voor de kinderclub, die we daar willen gaan doen.
  • We betalen de lunch van de kinderen die de kinderclub komen bezoeken
  • verder gaan we in overleg met Ds. Laszlo kijken waar we het geld verder voor kunnen gebruiken.

De komende weken hopen we, ook vanuit Servië, regelmatig een stukje te plaatsen. Zo willen we u/jou meenemen op onze reis naar Servië.

Nog 1 week... dan is het eindelijk zover!

Hartelijke groet, namens ons allemaal!